piątek, 1 listopada 2013

Ćwiczeniowy i dietowy update - listopad 2013

Październik minął bardzo szybko, czas na jego podsumowanie. Jeśli chodzi o jedzenie, to cały czas jem LCHF (low carb high fat) i czuję się świetnie – póki co na pewno pozostanę przy tym sposobie żywienia.

A tak prezentują się wykonane w październiku treningi:



Nie udało mi się zrobić kilku ze względu na zmiany grafiku w pracy (czytaj: nadgodziny...). Cieszę się jednak, że niektóre treningi nadrobiłam i regularność została zachowana, co pomogło mi utrzymać kondycję i przygotować do tego, co planuję na listopad.
 
 
 
Listopadem jestem bardzo podekscytowana :) Dlaczego? Mój cały dobytek sprzętowy (hantle, sztanga, piłka itp.) zostawiłam w Polsce i nie chciałam kupować tu nowego. Ostatnio jednak strasznie brakowało mi treningów z obciążeniem. W końcu zdecydowałam, że coś mi się od życia należy - pojechałam więc do Argosa i kupiłam ten zestawik za £ 24,99.

 
Żeliwne hantelki, łączne obciążenie 20 kg. Na początek, w ramach powrotu do siłówki wystarczy :)

Jako trening wybrałam FBW z forum sfd (źródło). Myślę, że będzie najlepszy na powrót do formy po przerwie od treningów siłowych. Treningi A i B są wykonywane naprzemiennie i w formie obwodowej. Póki co planuję go na 6 tygodni, 3 razy w tygodniu.
 
Trening A
1) Wznosy nóg z leżenia
2) Wspięcia na palce obunóż
3) Przysiady klasyczne z hantlami
4) Wejście na ławkę z hantlami
5) Wznosy z opadu
6) Pompki klasyczne max powtórzeń
7) Podciąganie obciążenia wzdłuż tułowia, oburącz
8) Pompki w podporze tyłem

Trening B
1) Plank max czas
2) Martwy ciąg z hantlami
3) Wykroki z hantlami
4) Wiosłowanie hantelką
5) Wyciskanie hantli leżąc
6) Wyciskanie hantli stojąc na barki
7) Uginanie przedramion (biceps)
8) Wyciskanie francuskie stojąc (triceps)
 
Strasznie cieszę się z możliwości powrotu do siłówki, bo to mój ulubiony rodzaj treningu.
 
A Wy macie jakieś plany na listopad? :)

50 komentarzy:

  1. Przyjrzę się bliżej temu treningowi. Też noszę się z zamiarem kupna sprzętu do domu. Planuję zabić ćwiczeniami jesienny marazm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też właśnie sposób na przetrwanie ponurych dni:)

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o tusze - jak dotąd przetestowałam zbyt mało tych z wyższej półki, aby coś szczerze polecić :) Kiedyś zachwyciła mnie miniatura Estee Lauder, jednak za nic nie pamiętam jej nazwy. Jeśli chodzi o niższą półkę, moja czytelniczka przypomniała mi o Wonder Lash od Oriflame, który według mnie jest rewelacyjny. Chyba jedyny produkt tej marki, który mnie zachwycił. Jeśli nie używałaś to polecam :)

      Usuń
    3. Dziękuję za obszerne informacje:) Do Oriflame nie mam dostępu, ale przyjrzę się bliżej Estee Lauder, bo lubię tę firmę:)

      Usuń
  2. omg pompki klasyczne... przeraziłam się ;) ostatnio próbowałam i zrobiła dwie ... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktyka czyni mistrza:) Jeśli będziesz je systematyczne ćwiczyć, to zdziwisz się, jak szybko można poprawić wynik:)

      Usuń
  3. Powodzenia!

    u mnie w tym miesiącu nic szczególnego - kontynuacja lepszych nawyków żywieniowych i realizacja planu 200 brzuszków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak pogodzić pracę z ćwiczeniami i planami to nie lada wyzwanie..

    OdpowiedzUsuń
  5. oja, oja zaśliniłam się na widok tych cukiereczków <3<3

    Trening, który wybrałaś jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne, prawda? W porównaniu talerzy do bitumicznych (które miałam w Polsce) te wydają się takie malutkie:)

      Usuń
  6. Jak dobrze jest czytać blogi :D zastanawiałam się ostatnio gdzie mogę kupić takie hantle (pomijając ebay)- zależy mi na tym aby je dotknąć- sprawdzić i dopiero wtedy kupić :-) Argos niedaleko mnie jest :D oł jeee :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Argos ma świetny wybór jeśli chodzi o sprzęt i akcesoria do treningów:)

      Usuń
  7. Też odstawiłam na jakiś czas trening z obciążeniem i już zaczyna mi go brakować. Muszę wrócić do starych treningów, bo ćwiczenia siłowe dają mi niezły zastrzyk endorfin. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam małą przerwe w ćwiczeniach, a już chetnie bym wróciła do formy i ćwiczeń

    ps. polubiłam Twój FanPage i zapraszam na mój:

    https://www.facebook.com/pages/%C5%BByj%C4%99-zdrowo-jestem-fit/159603530898821?ref=ts&fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super te hantelki:) Mi się marzą takie porządne bo te co mam teraz to śmieszne :D

    Jestem bardzo ciekawa jak u Ciebie sprawdzi się ta rozpiska,bo myślałam żeby również nad tym pomyśleć i może się zdecydować ,tylko właśnie te hantelki. No ,ale może znajdzie się jakiś dobry zamiennik żeliwa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, czy zdecydujesz się na trening. Z tego co słyszałam jest najlepszy dla początkujących i dla tych, którzy wracają do siłówki po przerwie.
      A co do hantli to warto w nie zainwestować - jeśli kupi się takie z metalowymi zakrętkami to starczą na długie lata.

      Usuń
  10. może i ja w końcu dorobię się hantelków, dwa lata ćwiczę już z wodą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę Ci, że masz czas ćwiczyć. Ja teraz zrobiłam się sucharem, schudłam kilka kg, zostały jakieś slabe mięśnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja wcale nie "mam" czasu. Pracuję 40h tygodniowo, do tego opieka nad psem, przygotowanie posiłków, inne obowiązki. Wszystko zależy od organizacji:)

      Usuń
    2. Podpisze się pod Twoją odpowiedzią: organizacja i jeszcze raz organizacja + motywacja oczywiście, która czasami bywa zbyt słaba :)

      Usuń
    3. niestety, organizacja to podstawa :) pozniej po protu wiesz co masz robic i nie tracisz nawet cennego kwadransa :)

      Usuń
  12. ja robię ten trening od miesiaca :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne te sztangielki :) Twój piesek - słodziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam do Ciebie pytanie, wiesz może czy jest w Anglii zapotrzebowanie na personel medyczny ? Chodzi mi przede wszystkim o pielęgniarki. Miłego weekendu :)

      Usuń
    2. Wiesz co z tego co widzę to jest mnóstwo ogłoszeń, gdzie szukają do pracy pracowników w domach opieki, asystentek dentystycznych jak i również właśnie pielęgniarek. Nie wiem jednak jak to jest w praktyce, np. z akceptacją polskich kwalifikacji itp.

      Usuń
  14. Fajne te sztangielki, ja zastanawiam się nad dokupieniem obciążenia lub drugiego zestawu, bo moje 5kg na rękę zdecydowanie nie wystarcza mojemu narzeczonemu, który notorycznie musi przestawiać obciążenia :P Uroki mieszkania z kobietą ćwiczącą ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana, ile żelastwa :)))) Ćwicz, ćwicz, bo trening masz super!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak wykonujesz pierwsze ćwiczenie z treningu A? Na Yt znalazłam 2 filmiki jeden na ławce ( http://www.youtube.com/watch?v=uDLU8MfMFDc ) której niestety nie posiadam i drugi ze sztangą, w którym szczerze mówiąc nie widzę różnicy między prawidłowo i nieprawidłowo wykonanym ćwiczeniem ( http://www.youtube.com/watch?v=1VurTanyaho ).
    A może wystarczy "zwykłe" unoszenie nóg, bez sztangi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na początek w zupełności wystarczy zwykłe unoszenie nóg, takie jak w tym filmiku:

      http://www.youtube.com/watch?v=JB2oyawG9KI

      Potem można dodać obciążniki na kostki lub trzymać ciężarek między stopami. Ale i tak trzeba być ostrożnym i nie można tu szaleć z obciążeniami, żeby nie przeciążyć odcinka lędźwiowego.
      Ja niestety mam problem z kręgosłupem, więc prawdopodobnie i tak będę zastępować to ćwiczenie innym na brzuch, np. odwrotnymi brzuszkami.

      Usuń
  17. od kilku dni też postanowiłam się poruszać, na co pewnie nie mały wpływ miał Twój blog i Ty! ;) Dzięki jest cudownie, o wiele lepiej się czuję ;) Teraz muszę jeszcze raz przewertować Twoje wcześniejsze wpisy jako osoba już zainteresowana jakąkolwiek aktywnością hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba sama spróbuję tego treningu:) Wykonywałam ten pierwszy na siłowni ale straciłam skupienie i mam małą stagnację. Ten będzie w sam raz żeby odzyskać siły i motywację:) A w między czasie rozpiszę sobie split na styczeń:) Znalazłam świetną stronę na której jest schemat treningu split na którym można zbudować swój trening:) Wszystko opisane w sam raz jak dla takiej sieroty jak ja: przerwy, tempo, seria, powtórzenia, które ćwiczenia złożone, które izolowane, na duże grupy mięśniowe i na małe, no wszystko wyjaśnione w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  19. życzę powodzonka ;) trening wygląda świetnie ;)

    zapraszam do mnie :)
    www.diamond-life-healthly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne ,że dobrze ci idzie = oby tak dalej ♥

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam ćwiczenia z hantlami i sztangą :) Siłowe i dające powera są zdecydowanie moimi ulubionymi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. powodzenia.... a ja wciąż nie mogę się doczekać postu o nauce języka obcego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część pierwsza jest w notkach sierpniowych. Obiecuję, że w listopadzie pojawi się część druga - z góry dziękuję za wyrozumiałość w opóźnieniach..

      Usuń
  23. Masa planow:
    1) Ogarne bajzel poprzeprowadzkowy (od lipca...:))
    2) Wyspie sie w tym miesiacu
    3) Ogarne budget
    4) Nadal bede cwiczyc. W tym miesiacu zdecydowanie stawiam na Joge.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ambitne plany:) Trzymam kciuki, by wszystko udało Ci się spełnić!

      Usuń
  24. Myślałam że uda mi się to wszystko rozgryźć samej ale jednak muszę poprosić o pomoc:) Myślałam że już dziś zacznę od treningu A, a tu d...;/ Szukałam i na SFD i na Internecie, i o ile niektóre ćwiczenia znalazłam i wiem jak robić, to niektórych nie ma. Nie istnieją takie nazwy ćwiczeń albo wyświetlają się całkiem różne ćwiczenia które odpowiadają za różne mięśnie;/:( jako totalny laik nie wiem które są właściwe;/ Masz może jakaś listę linków? Albo opis tych ćwiczeń?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, napisz konkretnie z którymi ćwiczeniami masz problem, to postaram się wyjaśnić Twoje wątpliwości albo podeślę linki.

      Usuń
    2. 1) Wznosy nóg z leżenia - wiem
      2) Wspięcia na palce obunóż - wiem (tylko czy mam opuszczać piety poniżaj palców czy tylko wspinać się do góry?)
      3) Przysiady klasyczne z hantlami - wiem
      4) wejście na ławkę z hantlami - wiem
      5) wznosy z opadu - nie wiem
      6) Pompki klasyczne max powtórzeń - wiem
      7) Podciąganie obciążenia wzdłuż tułowia, oburącz - nie wiem
      8) Pompki w podporze tyłem - nie wiem


      trening B
      1) plank max czas - wiem
      2) Martwy ciąg z hantlami - wiem
      3) Wykroki z hantlami - do przodu czy do tyłu?
      4) wiosłowanie hantelką - nie wiem
      5) wyciskanie hantli leżąc (jeśli masz możliwość np na taboretach, ławie wąskiej) - na ławce prostej czy skośnej?
      6) Wyciskanie hantli stojąc na barki - chyba wiem
      7) uginanie przedramion (biceps) - czy to to samo co uginanie ramion ze sztangielkami? bo jak tak to wiem:)
      8) wyciskanie francuskie stojąc (triceps) - nie wiem

      Ogólnie to mało wiem:)

      Usuń
    3. Trening A:

      2) O ile masz taką możliwość to najlepiej na delikatnym (stabilnym!!!) podwyższeniu i opuszczać pięty poniżej palców, bo wtedy jest większy zakres ruchu i łydka lepiej pracuje.

      5) http://intl.sport.kettler.net/typo3temp/GB/b1015a8881_1.jpg

      Jak nie masz ławki to możesz też na początku robić na podłodze albo na piłce. Albo też "zwisając" z łóżka - tylko ktoś musiałby Ci przytrzymywać nogi.

      7) http://www.youtube.com/watch?v=l7f-O3RY8zc

      8) http://www.youtube.com/watch?v=jox1rb5krQI


      Trening B:
      3) Do przodu.

      4) http://www.youtube.com/watch?v=pYcpY20QaE8

      5) Na prostej, ale jak masz tylko skośną to możesz na niej robić. Ćwiczenie na skośnej angażuje większą część mięśnia piersiowego.

      6) http://www.youtube.com/watch?v=B-aVuyhvLHU

      7) tak

      8) http://www.youtube.com/watch?v=OX4FIxePb20 - tak jak w filmiku, tylko że stoisz. Możesz też robić wyciskanie oburącz, czyli trzymasz hantlę w obu dłoniach.

      Jak masz jeszcze jakieś wątpliwości to pytaj. Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Uwielbiam cię:) Biorę się za oglądanie i może już dziś delikatnie spróbuje:)

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. Hehe Paris zawsze musi się wcisnąć do zdjęcia :)

      Usuń
  26. Kiedyś stosowałam podobny zestaw ćwiczeń ale szybko sobie odpuściłam. Ręce stały się silniejsze i na tym mi zależało najbardziej ale znudziło mi się szybko :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze podlegają moderacji. Wszelkie złośliwe komentarze oraz spam będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...