piątek, 19 października 2012

Waga kuchenna i moja tłusta dieta :)

Chciałabym Wam dziś pokazać mój nowy zakup, a jest nim waga kuchenna. Głównie ważę na niej mięso, by sprawdzić, czy jem go wystarczająco dużo :)

Moją wagę wypatrzyłam w Leclercu i kosztowała 34 zł. Oczywiście jak to ja, przed zakupem czegokolwiek robię najpierw w internecie research cenowy. I np. w Saturnie te wagi kosztują 49 zł :>


Tak poza tym to jak już wcześniej pisałam, również od jakiegoś tygodnia zaczęłam zapisywać moje wszystkie posiłki do przelicznika kcal, białka, tłuszczu i węglowodanów. Tutaj moja wypiska z ostatniego tygodnia (w dzisiejszym dniu uwzględniłam jeszcze ostatni posiłek, który zjem na kolację).

 

Dzięki temu dokonałam sensacyjnego odkrycia ;) Otóż moim głównym źródłem energii... jest tłuszcz! Bardzo się zdziwiłam, gdyż byłam przekonana, że jem głównie węglowodany... A tu okazuje się, że króluje tłuszczyk. Czy jednak martwi mnie ten fakt? Powiem Wam szczerze, że nie. Odkąd pamiętam nie bałam się tłuszczu. Jedynie muszę uważać, by przeważał w mojej diecie tłuszcz z takich źródeł jak ryby, orzechy, siemię lniane, awokado i zawierający jak najwięcej kwasów omega 3. Przejrzałam dziesiątki dzienników na forum sportowym i tam w większości przypadków również zalecają podpasowanie proporcji BTW pod siebie i nie trzymać się sztywno cyferek. Niektóre dziewczyny jedzą tam właśnie tak tłuszczowo i pięknie rzeźbią sylwetki.
Ważne oczywiście, by w diecie było wystarczająco dużo białka i tego się na pewno będę pilnować (czasem jeszcze jem go za mało, ale będę się starać by było go min. 30 %). A jak jest u Was? Lubicie tłuszcz w diecie czy go unikacie?

Dopisek: Padają pytania o moje przykładowe jadłospisy na takiej diecie, oczywiście będą się takowe pojawiać (wraz ze zdjęciami i szczegółowymi rozpiskami kcal oraz B/T/W). Do tej pory zamieściłam na blogu już moje 4 jadłospisy (w dwóch pierwszych jeszcze bez B/T/W i kcal):

37 komentarzy:

  1. Uwielbiam tłuszcz! Orzechy, ryby, masełko ;) mniam!

    Jak widać po Twoich zdjęciach dieta z taką ilością tłuszczu Ci służy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to staram się unikać tłuszczu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze a skąd wiesz ile np % białka zjadłaś w ciągu dnia? Jak w ogóle oblicza się ile powinno się np spożywać białka, a ile tłuszczu? Bo ja to zielona jestem kompletnie w tym temacie.. Ja tłuszczy nie unikam, bo bez nich potrafiłam w ciągu tygodnia zrzucić ok 3 kg, a jak wiesz chcę przytyć, a nie schudnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj masz kalkulator:

      http://potreningu.pl/kalkulatory/kalorie

      Klikasz "dodaj posiłek" i wtedy wybierasz potrawy, wpisujesz ile ich jesz no i masz zestawienie:)
      Jak się tam zarejestrujesz to można robić takie zestawienia całodniowe.

      Usuń
    2. o ooo ja tez sobie z tej stronki skorzystam:))))) dzieki Kochana - - ja osobiscie tluszczyk lubie:))))) jak przeanalizuje sobie moje menu to bede wiecej wiedziala co przewaza w mojej diecie bo tak to trudno na oko powiedziec :)))) pozdrawiam dla mnie super przydatny wpis - dzieki - Agata

      Usuń
  4. super jest ta waga, sama muszę taką sobie kupić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak już się okazało na moim przykładzie tłuszcz pomaga w chudnięciu więc w rzeźbieniu też pewnie ;) ale ogólnie masz zbilansowaną tą dietę :) 30-40% wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbilansowana była właśnie moim zamierzeniem, bo bez węglowodanów też ciężko mi przeżyć ;)

      Usuń
  6. mi energii dodaje zielona herbata;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest tłuszcz i tłuszcz, można się zapchać pizzą a można zjeść avokado i rybkę, tak ja piszesz nie ma co się bać tłuszczu. Ja sobie nie wyobrażam życia bez oliwy z oliwek:]

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna waga! A tłuszcz jest bardzo potrzebny i zdrowy dla naszego organizmu, więc dobrze, że go spożywasz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry tłuszcz nie jest zły, ale u mnie jest zdecydowanie za dużo węgli... a za mało białka, w ostatnim czasie. kiedyś więcej białka było. Muszę się bardziej pilnować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam czasem problem z tą wystarczającą ilością białka, bo naprawdę dużo objętościowo (np. mięsa) trzeba zjeść by dostarczyć białko w odpowiedniej ilości ..

      Usuń
    2. "bo naprawdę dużo objętościowo (np. mięsa) trzeba zjeść by dostarczyć białko w odpowiedniej ilości .. "-o to to !! z tym miałam wielki problem, to mięcho to nie do przejedzenia. a od kurczaków zrobiły mi sie straszne pryszcze :/- sadze ze moze te kurczaki ktore kupowalam to jakies pchane hormonami byly do graanic niemozliwosci. był czas ze miałam praktycznie tak samo zbilansowane posiłki jak Ty :D

      a mam prosbe pokazałabys moze tez szczególowe jadłospisy? tak dla inspiracji:) ja bylabym bardzo zainteresowana tym co i kiedy jesz :))

      ja na razie na walizkach ...ale jak sie tylko wprowadze tam gdzie mam sie wprowadzic to na bank zaczynam jesc jak czlowiek, czyli dla mnie to mniej wiecej tak: 30/30/40 B/T/W... :)

      Usuń
    3. To prawda z tymi kurczakami, czasem aż wolę nie wiedzieć, co im dosypują do karmy albo jakie sterydy im wstrzykują :( Na szczęście podobno indyk nie jest tak szprycowany hormonami.
      Jeśli chodzi o szczegółowe jadłospisy to na pewno od czasu do czasu jakiś zamieszczę (łącznie z tą tabelką B/T/W), tutaj też zamieszczałam takie jadłospisy, ale jeszcze bez rozpiski składników odżywczych:

      http://paryska88.blogspot.com/2012/08/dieta-fitness-sobotni-jadospis.html

      http://paryska88.blogspot.com/2012/09/jadospis-nr-2.html

      Usuń
  10. to poproszę notkę o tej wycieczce ;D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetna waga!
    a tłuszcz w codziennej diecie jest potrzebny. szczególnie jeśli pochodzi z takich źródeł jak ryby, orzechy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tłuszcze są pyszne, zwłaszcza w postaci rybek, orzechów, ale ja z tych co to i tłustszym mięskiem nie pogardzę :D Ogólnie nie mam problemów z tłuszczem.

    A skoro Ty jesz tak "tłuszczowo" od jakiegoś czasu i nie wpływa to na sylwetkę (co widać po zdjęciach) to wszystko jest w porządku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, z tłuszczem wszystko smakuje lepiej ;)
      Ja akurat za większością tłustych mięs nie przepadam, ale mam ciągoty do tłustych cienkich kiełbas wieprzowych... wiem, że to niezbyt dobry wybór, ale czasem sobie robię taką ucztę ;)

      Usuń
  13. Ja też raczej nie unikam tłuszczów, tzn unikam tych pod postacią masła,margaryny itp. Jem natomiast ryby, orzechy, mięsko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto też unikać tłuszczu trans, który powstaje przy nieumiejętnym smażeniu lub też znajduje się w niektórych gotowych produktach.

      Usuń
  14. Ja w ogóle nie zwracam na to uwagi, jaki wstyd ;/. Podziwiam Cię za Twoją dietę, ćwiczenia i ogólne dbanie o siebie :). Obym również zmądrzała i zaczęła się lepiej odżywiać i ćwiczyć :).

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie wzrosło spożycie tłuszczu, to na pewno. Ale też staram się, żeby pochodził z ryb, siemienia lnianego albo oleju kokosowego. Niestety ciąglę jeszcze walczę z nadrzędną pozycją węgli.. Mogłabyś kiedyś podać jakieś przykładowe jadłospisy?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już takowe podawałam, jednak bez obliczania BTW. Tutaj linki:

      http://paryska88.blogspot.com/2012/08/dieta-fitness-sobotni-jadospis.html

      http://paryska88.blogspot.com/2012/09/jadospis-nr-2.html

      Następne na pewno też będą, ale już z kcal i BTW :)

      Usuń
  16. W takim razie nie przepłaciłaś. :) Podziwiam Cię, że masz czas i chęci to zapisywać. Ja nie dałabym rady.

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo interesujący post! w ogóle Twoj blog jest świetny i chętnie tu zaglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Waga kuchenna to świetna sprawa, sama zastanawiam się nad zakupem ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja tez poszukuje takowej wagi ale bardziej jako miska ;)

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też rozważałam zakup takiej z miską, ale taka płaska jest praktyczniejsza - wtedy kładziesz na niej dowolne naczynie, a funkcja "TARA" pozwala na odjęcie jego ciężaru. Tę funkcję posiada teraz więszość wag elektronicznych.

      Usuń
  20. nawet nie wiedziałam że możnakupic taką wagę w rozsądnej w sumie cenie... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A znasz moze jakiegos fit bloga opartego na diecie wege? ja sie zastanawwiam nad przejsciem na wegetarianizm i to bardziej ze względów zdrowotnych niz tych powodowanych wyrzutami sumienia ze jem zwierzaki. jadłabym jaja, ryby i przetwory mleczne ale mięccha juz nie. ale pojecia nie mam jak mialabym zapełnić tą lukę bezmiesną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam żadnego takiego bloga, ale jeśli chcesz odstawić mięso radziłabym Ci najpierw skonsultować się z lekarzem bądź dietetykiem, myślę że te osoby by Ci najbardziej doradziły i odpowiedziały, czy rzeczywiście powinnaś zrezygnować z mięsa.

      Usuń
  22. Też mam wagę kuchenną, używam praktycznie codziennie;-) Bardzo przydatne urządzenie;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zadowolona jesteś z tej wagi? Przymierzam się do zakupu właśnie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze podlegają moderacji. Wszelkie złośliwe komentarze oraz spam będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...